torsdag 31 maj 2012

LTU-föreläsning: Filosofiskt om människa och teknik

Sådär. Då var presentationen klar. I morgon blir det pedagogisk-filosofisk föreläsning om Heidegger, tillvaron och tekniken för doktoranderna i forskarskolan vid Luleå Tekniska Universitet. En lätt obehaglig tanke slår mig just nu: Har jag fog för min obekymrade inställning att "alla talar svenska" bland deltagarna? Någonstans borde jag ju ha fått den tanken ifrån. Jag hoppas att någan annan än jag själv har vaggat in mig i den föreställning. Löser sig nog - och i vilket fall inte mycket att göra åt nu...

Är du sugen på litet meditativ tankeverksamhet kan detta inbäddade bildspel på Slideshare vara något för dig. (Öppna det i fullskärmsläge för att bilderna ska bli någotsånär skönjbara!)
/Niclas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar